17. november 2014

Kodust ja kodukohandamisest

Arko on peale haiglat kodus veetnud 1,5 nädalat. Kui siiani kõik sujus ja saime hakkama nii, et tema päeval üksi kodus, hommikul ja õhtul saime toimetada minu abiga, siis nädalavahetused olen ma praktiliselt kogu aeg saadaval. Uurisin ka seda korterite kohandamise asjaajamist ja üritaisn endale selgeks teha, et kuidas saaks kiiremini, paremini ja projekti alusel kohandada meie pesuruumi. Varem elasime Mustamäel 2toalises korteris, kus ruumi oli vähe ja põhimureks oli ikka 5korruselise maja trepp 1. korruselt õue. No seda ikka ei kohanda küll eriti hästi ja nii me siis Arko suurel soovil pangalaenu võtsime (50 tuhat!!!), müüsime oma korterit pea aasta ja uue ligipääsetavama korteri Haaberstisse ostsime. Meie praeguses korteris on vann ja vannituba piisavalt suur, et sinna peaks meie arvates saama ehitada ka dušši all pesemise võimalust. Asja uurides selgus, et vaja esitada taoltus koos minu nõusolekuga ja tellida hindamiseakt, projekt koos eelarvega ja vajalikud tööd teostada. Avaldus on esitatud koos põhjendusega. Praegu ootame, sest praegusel hetkel Arko vanni ei saa minna ja ka vannitooli kasutamine pole võimalik. Samas pesta on inimesel vaja. Põhjendus sai siis järgmine, mille Arko Haabersti Linnaosa Valitusele esitas: kuna taastumine võtab aega kuni 9 kuud ja sellega seoses ei saa ma vanni kasutada. Soovin, et minu erivajaduse tõttu ehitada vannituppa dušši kasutamise võimalus, sest selle tulemusel paraneb minu iseseisev toimetulek ja tegevusvõime igapäevastes praktilistes tegevustes; väheneb tunduvalt vajadus kõrvalabi järele liikumisel ja hügieenitoimingutes ning paraneb turvalisus. Kuna teised minu pereliikmed ei vaja korteri kohandamist, siis palun võimaldada mulle eluruumikohandamise toetust koos ekspertiisi tellimisega ja eelarvega tööde maksumuse suuruses. Korter, kust ma ise välja pääsen ja iseseisvalt liikuda saan, sai ostetud pangalaenuga elukaaslase Tiia Tiikiga  koos ja tema nõusolek kohandamiseks on olemas.  Olen nõus tasuma omaosalust vannitoa kohandustööde eest.    
Paaril korral olen ka linnapeal poodides käinud, süüa koju tassinud ja niisama kaupa uurimas käinud. Niidid sees ja paranemine toimus edukalt kuni eilseni. Siis otsustas Arko, et proovib istuda ja siis sõitis lühiajaliselt ka ratastooliga kööki. Peale Arko õe Ivi ja tema tuttavate külaskäiku läksin poodi ning tõin Arkole lubatud kingitusena Jaan Tätte plaadi "Peatus." Nüüd tal hea kuulata küünlavalgel, sest küünlad ostsin ka ja imetlesin neid varaseid jõulupuid Home 4 you kaupluse aknal. Kui mina tagasi jõudsin, siis oligi jama käes. Ja nii ma siis nõudsingi kiiret sõitu Mustamäele EMOsse. Hea, et niigi läks. Saime seal alla
tunni ajaga hakkama, ootamist lubati kuni 6 tundi aga meid teenidnati kiiresti ja oskuslikult paigaldati uued õmblused. Õnneks oli rahvast seal kella 18 ajal vähe. Nüüd siis jälle pikeneb see tubane elu. Seoses sellega lükkan edasi ka oma pooljuubeli pidustused ja mitte ainut Arko tõttu, vaid ka ühe ürituse tõttu Pärnus, mis suure tõenäosusega toimub 2 nädala pärast. Kui juba korra annad käes, siis peab ka oma kohustusi täitma. Täna jälle mina tööl pikalt aga Arkole keetsin hommikul putru, sidusin ta ilusaks ning tassisin kandikul söögi voodi. Vähemalt mõni ei pea kartma külma ilma ega libedust. Kuigi autol on talveks naelikud all ja sellise autoga kannatab palju suurema lume ja libedaga sõitmist. Korterikohandamisest kirjutan edaspidi siis, kui midagi rohkemat toimuma hakkab.

Kommentaare ei ole:

Puhkus Kanaari saartel - Gran Canaria 8

 8. päev - 6.11.2023 Ja ongi käes viimane hommik. Sööme kõhud täis. Võtame kohvrid ja lahkume hotellist. Buss ootab meid kl 10.45. Lennujaam...